PREMIERE VISION FUARI, İHRACATÇI İÇİN BÜYÜK AVANTAJ

UTİB BAŞKANI ENGİN: ULUSLARARASI FUARLARA KATILIMIMIZ ARTIYOR

UTİB BAŞKANI ENGİN: PREMIERE VISION FUARI, İHRACATÇI İÇİN BÜYÜK AVANTAJ

Dünyanın en önemli tekstil organizasyonu olan Premiere Vision Paris'in Sanal Fuar Açılış Töreni, online olarak gerçekleştirildi. UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, uluslararası fuarlara katılan firma sayısının artmasını çok önemsediklerini söyledi.

Pandemi nedeniyle online olarak düzenlenen açılış törenine, Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz, Türkiye İhracatçıları Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Premiere Vision Genel Müdürü Gilles Larbodes, Premiere Vision Uluslararası Fuarlar Direktörü Guglielmo Olearo ve Premiere Vision Türkiye Ofisi Direktörü Gülperi Erkanlı katıldı.

'İHRACATÇILARIMIZ SAHADA SAVAŞÇI GİBİ ÇALIŞTI'

Premiere Vision'ın dünyaca tanınmış önemli organizasyonları gerçekleştiren bir fuar olduğunu söyleyen Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, “Tekstil ve konfeksiyon bizim sanayileşme hamlemizin en önemli sektörlerinin başında geliyor. İhracatçılarımız zorlu pandemi koşullarına rağmen sahada savaşçı gibi çalıştı. 2020 yılını 169,5 milyar dolarlık ihracat ile bitirdik. Beklentimiz 165,9 milyar dolardı.  Tekstil ve konfeksiyon ihracatımızda 2020 yılının ilk 6 ayı zorlu geçse de son 6 ayda rekorlara imza attık. Dolayısıyla ihracatımızda kazandığımız ivmeyi kaybetmememiz  gerek. Marketplace'te yer alan 206 firmamız 6607 tane ürününü sergileyecek. Tüm firmalara başarılar diliyoruz” ifadelerini kullandı.

'TÜRK TEKSTİLİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ'

Premiere Vision Fuarı'nda firma katılımcı sayısının yıllar içerisinde 4'ten 200'e yükseldiğini belirten Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin de “2020 yılının Eylül ayında dijital olarak gerçekleştirilen PV Paris Digital Show, toplamda 1500 katılımcıya ve 20 binin üzerinde ziyaretçiye sanal ortamda ev sahipliği yaptı. Biz UTİB olarak, 10 yılı aşkın bir süredir dünyada gerçekleştirilen PV fuarlarının pek çoğunda organizasyonlar yapıyoruz. Premiere Vision, ürünlerimizi dünyaya tanıtabilmek için çok büyük bir avantaj. UTİB üyesi 43 firmamız, bu organizasyonda yerini aldı ve geri bildirimler genel anlamda olumlu yönde. Bu anlamda geçen hafta düzenlenen PV Paris Dijital Show'da ve önümüzdeki 6 ay devam edecek Marketplace platformunda da ihracatçılar olarak Türk tekstil sektörü için uluslararası organizasyonları çok önemli buluyoruz. Herkese Marketplace platformunda çalışmaları için başarılar diliyorum” dedi.

'İHRACAT HEDEFİMİZ 11 MİLYAR DOLAR'

2020 yılının son 6 ayında pandemi koşullarına rağmen yapılan güçlü ihracat atağı ile bir önceki yılın seviyesine yetiştiklerini ifade eden İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz ise “9.7 milyar dolar değerinde gerçekleşen ihracatımızda Ekim ve Aralık aylarında aylık 1 milyar doların üzerinde ihracat rekorları kırdık. 2021 yılına da sektörümüz yüzde 15'in üzerinde başladı ve Şubat ayında yüzde 20 civarında bir yükselişle sektörümüz ilerlemekte. 2020, 23 ülkede Cumhuriyet tarihi rekoru kırdığımız bir yıldı. İnanıyorum ki bu yıl koyduğumuz 11 milyar dolarlık ihracat hedefini bakanlığımızın destekleri, Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin öncülüğü ve özellikle de ihracatçılarımızın gayretiyle rahatlıkla gerçekleştireceğiz. Katılımcı firmalarımız için iyi işbirliklerinin doğacağına inanıyorum ve tüm firmalarımıza bereketler diliyorum” diye konuştu.