TÜRK TEKSTİL VE HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİ NEW YORK'TA DÜNYA SAHNESİNE TAŞINDI
New York'ta düzenlenen Premiere Vision New York Fuarı'na 48 firma ile katılan Türkiye, tasarım, moda ve trend yaratma gücü ile bir kez daha dikkatleri üzerine çekti. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) fuara milli katılım düzenledi.
Moda ve tekstil sektöründeki son trendlerin ve yenilikçi ürünlerin sergilendiği Premiere Vision New York Fuarı, 17-18 Ocak tarihleri arasında New York'ta düzenlendi. Bu yıl 46'ıncısı yapılan fuara 48 Türk firması katıldı. Yaratıcı tasarımların ve ürünlerin tüm dünyayla paylaşıldığı fuar boyunca gerçekleşen seminerler ve atölye çalışmaları, sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirdi.
Fuara katılan 48 firma, kaliteli ürünleri ve çarpıcı tasarımlarıyla büyük ilgi odağı oldu. Bireysel katılımcılar da kendi alanlarında özgün ürünlerini tanıtarak etkinliğe değer kattı. Katılımcılara yeni iş fırsatları ve ticari ilişkiler kurma imkânı sağlayan fuar, özellikle küresel moda endüstrisinin merkezi New York'ta uluslararası birçok alıcı ve profesyoneli bir araya getirdi. Türkiye'nin New York Ticaret Ataşeleri Filiz Köseyener ve Bilgehan Ramazan Caner fuarı ziyaret ederek katılımcılara başarılar diledi.
ABD Pazarında payımız artsa da yeterli görmüyoruz
Fuarın hem tekstilde hedef ülke ABD hem de fuara katılan dünyaca ünlü alıcılara ulaşma açısından prestijli bir organizasyon olduğunu belirten UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Moda ve tekstil dünyasında yeni ufuklar açan Premiere Vision New York, Birliğimiz ve katılan firmalarımız açısından başarılı geçti. Özellikle üye firmalarımızın stantlarında sergiledikleri kaliteli kumaşlar ve aksesuarlar ziyaretçilerin ilgisini çekti. Ülkemizin tekstil ve hazır giyim sektöründeki gücünü bir kez daha kanıtlayan Türk katılımcılar, global pazarda önemli bir rol üstlendiğini gözler önüne serdi” diye konuştu.
ABD'nin tekstil sektörü için çok önemli bir ülke olduğunu hatırlatan Pınar Taşdelen Engin, “2023 yılında ABD'ye 472 milyon dolarlık tekstil, 890 milyon dolarlık da konfeksiyon ihracatı gerçekleştirdik. Miktar her geçen yıl artsa da dünyanın en büyük ithalatçı ülkesine yaptığımız ihracat tutarını yeterli bulmuyoruz. Kaliteli, inovatif, sürdürülebilir üretim gücümüzü bu pazarda daha net gösterip sadece tekstilde orta vadede en az 1 milyar dolar ve konfeksiyonda 2 milyar dolar ihracata ulaşabiliriz” diye konuştu.