EV TEKSTİLİ TASARIM YARIŞMASINDA MASTER CLASS 2. ADIM EĞİTİMLERİ TAMAMLANDI

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği'nin, Ticaret Bakanlığı desteği ile Türkiye İhracatçılar Meclisi iş birliğinde bu yıl 11'incisini düzenlediği Türkiye Ev Tekstili Tasarım Yarışması Master Class ikinci adım eğitimleri tamamlandı.

Ev tekstili sektörüne yenilikçi, katma değeri yüksek ve inovatif ürünler kazandırarak yeni tasarımcılar yetiştirmek amacıyla düzenlenen Türkiye Ev Tekstili Tasarım Yarışmasında Master Class ikinci adım eğitimleri elemeyi başarıyla geçen 12 yarışmacı ile birlikte 10 gün boyunca devam etti. Alberto Saccavani, Ozanhan Kayaoğlu, Ece Yalım, Didem Acay Baykal ve Zeynep Başaran gibi değerli isimlerin yer aldığı, çok zengin bir içerikle hazırlanan Master Class ikinci adım eğitim programında, Adobe Illustrator CC, Adobe Photoshop CC, Desenlerin İç Mekan Simülasyonu, EAT Jakarlı Dokuma Programında Dokuma Kumaş Tasarımı, Endüstri ve İç Mekan Tekstil Tasarımı, Ev Tekstilinde Desen Yaratma Teknikleri, Kumaş Yapıları ve Özellikleri, Mood Board Hazırlama Teknikleri, Renk Odaklı Tasarım Atölyesi, Tasarım Dili ve Mekan Seçimi, Tasarımda Hikaye Oluşturma, Tekstilde Sürdürülebilir Bakış Açıları, Trendleri Okuma ve Yorumlama Yöntemleri eğitimleri verildi.

'AR-GE ve TASARIM KÜLTÜRÜ YERLEŞMELİ'

Türkiye Ev Tekstili Tasarım Yarışmasının ev tekstili sektöründe özgün ve yenilikçi tasarımlar ile yarışmacıların yaratıcı tasarımcı kimliğinin güçlenmesine Master Class ikinci adım eğitimlerinin çok verimli olacağını dile getiren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Master Class eğitmenlerine değerli katkıları için teşekkür etti. Engin, “2011 yılından bu yana düzenlediğimiz uzun ve detaylı bir eleme sürecinin olduğu Türkiye Ev Tekstili Tasarım Yarışmamızda Master Class ikinci adım eğitimlerini tamamladık. Bu sürece başarıyla gelen 12 yarışmacımızı yürekten kutluyorum. Bu aşamadan sonra yarışmaya devam edemeseler bile 10 gün boyunca süren Master Class ikinci adım eğitimlerinde mesleklerinde çok başarılı isimlerden öğrendiklerinin, ileride iş hayatlarında bir vizyon oluşturacağına inanıyorum. 2023 İhracat Stratejisi kapsamında ülkemizde Ar-Ge ve tasarım kültürünün yerleşmesini hedeflediğimiz yarışmamızda, yarışmacılarımız yine harikalar yaratıp ihracatımızda katma değerin artmasını sağlayacaktır” dedi.

GÖZLER, 5 FİNALİSTTE

Master Class ikinci adım eğitimlerini tamamlayan 12 başarılı isim, bu sürecin ardından yarışmanın ana teması olan sürdürülebilirliğe bağlı kalarak ev tekstili koleksiyonlarının ürün ve teknik çizim paftalarını oluşturacak. Yarışmacıların farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek nitelikte, estetik ve fonksiyonel özellikleri üstün olan ev tekstili ürünlerinden oluşan en az 3, en fazla 6 üründen oluşacak bir kapsül koleksiyon hazırlamaları ve kurgulanan bir yaşam alanı içerisinde belirtilen pafta formatı ile sunmaları bekleniyor. Yarışmacıların ilettikleri ürün ve teknik çizim paftaları temaya uygunluk, malzeme kullanım biçimi, anlatım ve sunum yeterliliği gibi kriterlere göre değerlendirilecek ve başarılı olan 5 finalist ile yarışmaya devam edilecek.